Przejdź do głównej zawartości

Mali podróżnicy - Tajlandia


     Byliście kiedyś w Tajlandii? Jeśli nie, podobnie zresztą jak ja, to rozsiądźcie się wygodnie i razem z "Małymi podróżnikami" ruszamy w podróż.


     Na początek, razem z dziewczynkami, sprawdziłyśmy oczywiście gdzie w ogóle leży Tajlandia, jaką ma flagę, co jest jej stolicą i w jakim języku porozumiewają się jej mieszkańcy.




     Czytałyśmy także co nieco o zabytkach Bangkoku oraz o Buddzie. Dziewczynki w ogóle nie mogły pojąć, że ludzie mogą modlić się do kogoś innego niż Jezus i że mogą wierzyć w innego Boga. Choć tak na prawdę to Myszka nie mogła tego zrozumieć, bo Kruszynka nawet nie udawała, że ją to cokolwiek interesuje. Ale jakoś udało mi się jej to wyjaśnić, w końcu zależy mi na tym, żeby moje dzieci wyrosły na tolerancyjne osoby. 


      Taka mała dygresja odnośnie tolerancji i równouprawnienia. Mieszkamy w małej miejscowości i zbyt dużo nie podróżujemy, ale jednak moje dzieci nie raz widziały już osoby o innym kolorze skóry, przeważnie czarnoskóre, bo Azjatów chyba nie miały okazji poznać. Ich widok nie robił na nich żadnego wrażenia, nawet nie oglądały się zaciekawione, co byłoby całkiem zrozumiałe i naturalne, przecież jednak nie ma co udawać, że się nie różnimy. Gdy jednak kiedyś wyciągnęłam swoją starą lalkę Muszynka i dałam Myszce do umycia, bo 20 lat przeleżała w szafie i trochę się zakurzyła, to Myszka cały czas twierdziła, że jest ona nadal brudna, bo ma ciemną buzię. 

     Wracając jednak do Tajlandii, sprawdziłyśmy również jakie zwierzęta zamieszkują ten egzotyczny zakątek świata...


... oraz poczytałyśmy o pływających targach i domach na wodzie - co akurat bardzo zainteresowało obie moje córeczki.


     W naszej podróży nie mogło zabraknąć oczywiście także tańca, który dla dziewczynek jest bardzo ważny, mogłyby całymi dniami tańczyć, chyba rosną mi małe gwiazdy estrady.


     Udało nam się poznać kilka ciekawostek o Tajlandii:

- Tajlandia ma przydomek "krainy uśmiechu", który zawdzięcza bardzo pogodnemu usposobieniu swoich mieszkańców

- nieopodal Bangkoku znajduje się jedyny w swoim rodzaju cyrk krokodyli

- w tym samym miejscu znajduje się największa na świecie hodowla krokodyli - 20000 sztuk



     Skoro w Tajlandii jest aż tyle krokodyli więc my także zrobiłyśmy kilka.

     Nasze pierwsze gady powstały z odbicia stópek pomalowanych zieloną farbą, miałyśmy przy tym bardzo dużo zabawy.


     Gdy odbite ślady wyschły dorysowałyśmy krokodylom oczy i zęby, jedną część narysowałam ja, drugą część tylko wykropkowałam, a Myszka dokończyła zabawę w dentystę (a właściwie chyba protetyka).


     Powstało nam całkiem niezłe stadko, może mniejsze niż to w Tajlandii, ale jak na warunki domowe to i tak mamy dość  sporo krokodyli.




     Do powyższego grona dołączył jeszcze jeden osobnik, największy - krokodyl z opakowania po jajkach i rolek po papierze toaletowym.

      Głowa i tułów powstały z wyciętych i pomalowanych wytłoczek, a nogi gada z przeciętych na pół rolek. Całość została oczywiście pomalowana na zielono, pomijając zęby i pazury - najgroźniejsze z krokodylich atrybutów, zostały pomalowane na biało.


     Po wyschnięciu farby całość posklejałyśmy klejem na gorąco, na końcu przypomniałyśmy sobie jeszcze o języku.


     Nasz krokodyl wygląda całkiem imponująco, można się go wystraszyć, zupełnie jak prawdziwego.



    Następnym razem wybierzemy się do Wietnamu. 





Komentarze

  1. Ale świetne, uwielbiam Czytać takie rzeczy :-) PANI jest niesamowita, jak można zaciekawić dziecko, no coś świetnego, bardzo fajne Monika Flok

    OdpowiedzUsuń
  2. Czułam się jakbym z Wami była w tej podróży :) BOMBA

    OdpowiedzUsuń
  3. super... a ja w ciemnym lesie.. Jutro ogarniemy chyba trochę. Chociaż dziś mieliśmy ryż po tajsku na obiad :) o dziwo nawet mężowi smakował :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Kolejna bardzo ciekawa, inspirująca podróż - a Wasze krokodyle jak żywe, aż strach się bać ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. super warsztat! My też świetnie bawiliśmy się w Tajlandii:)
    Wasz smok rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba jednak nie wyszedł nam zbyt dobrze, bo to miał być krokodyl, a nie smok :)

      Usuń
  6. Jajeczny krokodyl wymiata :D
    I te nóżki zielone a z nich krokodylki stworzone, rewelacja, cieplutko Was pozdrawiam!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny pomysł na to, by dzieci poznały inne kraje :) Dla mnie bomba!

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajnie tak z Wami podróżować... Zawsze jakieś fakty i ciekawostki a do tego spora dawka kreatywności... Super...
    Ps. Stópkowe krokodylki urocze :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajnie tak z Wami podróżować... Zawsze jakieś fakty i ciekawostki a do tego spora dawka kreatywności... Super...
    Ps. Stópkowe krokodylki urocze :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zgadzam się - krokodylki urocze. Widziałam kiedyś w sieci i sama się przymierzam. A ja po Twoim poście chodzę od wczoraj i śpiewam dla Tygrysa piosenkę o krokodylach, ale znad Nilu.
    Piękna podróż. Czekam na kolejną.

    OdpowiedzUsuń
  11. To jest wycieczka marzeń mojego mężusia więc chyba go zaciągnę żeby poczytał Twoje wpisy;). Pozdrawiam Was zdolne babeczki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uważaj na męża, jak wpisywałam w wyszukiwarkę Tajlandię to wyskakiwały mi strony "ile kosztują dziewczyny" :)

      Usuń
  12. Świetne krokodyle!:)) Chętnie bym się wybrała do Tajlandii.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Detektyw Pozytywka

        Nowa seria ćwiczeń na tablicę interaktywną z genial.ly właśnie pojawia się na blogu - nasze lektury .  Mam nadzieję, że chętnie będą z niej korzystali nauczyciele klas początkowych, a także rodzice, którzy będą chcieli przybliżyć swoim pociechom klasykę literatury dziecięcej.

Cukierku, Ty łobuzie

       Cukierek to psotny kotek, który podbił serca wielu dzieci i (na szczęście) nie zmienił tego fakt, że jego przygody zostały szkolną lekturą.

Galaktyka w słoiku

      Próbowaliście kiedyś zamknąć całą galaktykę w słoiku ? My spróbowaliśmy i wiecie co? Udało nam się! I wcale nie było takie trudne.

Przebiśniegi z wacików

     Piękno jest pojęciem względnym. Dla jednych piękna praca plastyczna wykonana przez dziecko to taka do wykonania której rodzic/nauczyciel wszystko przygotował, równo powycinał elementy i instruował dziecko krok po kroku co ma robić, i jak wszystko posklejać aby praca ładnie prezentowała się na wystawce. Dla innych piękna praca to taka, w której dziecko wszystko zrobiło samo, według własnej inwencji, gdzie kolory niekoniecznie zgadzają się z tym co ma swój pierwowzór w przyrodzie, kreski narysowane niewprawną rączką są krzywe, a wycięta nożyczkami linia bardziej przypomina zygzak niż prostą. 

Kubuś Puchatek i Przyjaciele. Wielka Księga Opowieści.

      "Już pora wstać wyruszyć z domu, przyjaciela spotkać znów. Miły, okrągły, puchaty, bo to jest mój Kubuś, Puchatek Kubuś..." Kto z nas nie zna Misia o Bardzo Małym Rozumku , o którym jest przytoczona powyższa piosenka?

Ilustrowany Atlas Świata dla dzieci - Dookoła Świata

     Uwielbiam podróże.  Australia, Skandynawia, Bałkany, zamki nad Loarą, podróż przez Amerykę Południową, Wielki Kanion, Himalaje, Bali, Meksyk... długo mogłabym wymienić miejsca, które chciałabym odwiedzić,  poznać,  zobaczyć.

Mikołajkowe prezenty - sieci handlowe

     Sieci handlowe prześcigają się w przygotowywaniu oferty na prezenty mikołajkowe. Ja najchętniej zakupy robię jednak w internecie, tłok w sklepach mnie przytłacza i strasznie męczy. Jednak dla tych z Was, którzy preferują tradycyjne zakupy, wolą oglądnąć, dotknąć, sprawdzić kupowany przedmiot przygotowałam zestaw gazetek promocyjnych z zabawkami dla dzieci. 

Kraków - Ogród Doświadczeń

           Gdy w sierpniu poznałam rozpiskę nowej edycji Dziecka na warsztat od razu zaczęłam się zastanawiać co będziemy robić przez najbliższe miesiące. Staram się tak planować warsztaty aby dziewczynki były zadowolone i przy okazji może czegoś się nauczyły. 

Wyklejanka z kolorowego ryżu

       Kilka dni temu rozpoczęliśmy przygotowania do kolejnego warsztatu w ramach akcji Dziecko na Warsztat. Tym razem omawiamy Australię, a jedną z zabaw było wyklejanie różnymi rodzajami kaszy kangura i misia koala (cały warsztat będzie do zobaczenia już w poniedziałek). Myszce tak bardzo spodobało się to zajęcie, że przygotowałam jego inną wersję.

Kaszolina - masa plastyczna z kaszy manny

      Wykonanie masy plastycznej z kaszy manny jest niezwykle proste, a do jej zrobienia potrzebne są tylko dwa składniki: kasza i woda. 

Facebook